Vineri a fost semnata tranzactia prin care Naspers Group investeste in 70% din actiunile eMAG. Obiectivul clar al grupului este de a transforma platforma eMAG in principalul retailer online din regiune. Ce inseamna asta, in cateva cuvinte:
- Retailul de IT, electronice si electrocasnice, adica vanzarile pe categoriile traditionale ale eMAG, va fi operat in continuare de companie. Desi rata de adoptie a comertului online pe aceste categorii este mare in Romania comparativ cu tarile vecine, migrarea consumatorilor spre online se va face intr-un ritm sustinut inca multi ani.
- eMAG Marketplace, platforma prin care alti retaileri pot vinde catre clientii eMAG, va fi extinsa si va ingloba alte categorii de produse si servicii. Lucram deja la implementarea unei categorii foarte interesante pentru care online-ul este mediul perfect de promovare, amanunte in cateva saptamani.
- Extinderea regionala va debuta foarte curand cu deschiderea operatiunilor in Bulgaria. Toate activitatile, de la marketing pana la logistica, se vor desfasura in Bucuresti, de unde comenzile vor fi livrate si predate catre curieri bulgari. Va fi primul test in afara tarii si dupa confirmarea modelului de business si adaptarea lui, il vom putea replica mult mai usor in alte tari din regiune.
Ce inseamna aceasta tranzactie pentru piata de online (si nu numai) din Romania?
In primul rand confirmarea ca nu trebuie sa pleci din Silicon Valley ca sa reusesti sa construiesti un brand si o platforma online puternice. Este inca un semnal ca internetul nu tine cont de logica granitelor fizice sau de alta natura si care inseamna confirmarea specializarii si a potentialului romanilor in online si a faptului ca putem dezvolta la noi acasa lucruri foarte interesante.
Privit din interior, pentru fiecare membru al echipei eMAG, intrarea in prima liga a online-ului global inseamna posibilitati de dezvoltare profesionala fara limite si fara granite. eMAG ramane un business condus si operat din Romania care isi doreste sa creeze in continuare joburi specializate pentru romani, intr-un domeniu care va avea o crestere exponentiala multi ani de acum inainte. Sa nu uitam ca vin vremuri in care tot mai multe aspecte ale vietii de zi cu zi vor fi legate din ce in ce mai mult de online.
Comunicatul de presa: NASPERS investeste in eMAG