MindHub este o scoala de programare pentru copii si adolescenti cu varste intre 6 si 15 ani.
Academie inovatoare de programare pentru copii. La MindHub copiii isi dezvolta logica si analitica prin studierea fundamentelor programarii.
Programare adaptata categoriei de varsta.
La cursurile noastre de programare folosim un limbaj de programare propriu, inovator, dezvoltat special pentru varsta si abilitatile elevilor. Curriculumul MindHub este separat in 5 segmente de varsta.
Un nivel de cursuri de educatie digitala pentru copiii cu varste intre 6-7 ani
4 luni de curs pentru bazele programarii, cu prezenta saptamanala si sesiuni a cate 2 ore (in total 64 de ore de curs) - vom folosi tablete, roboti, laptopuri, alaturi de o curicula certificata international, lucrand in 10 medii de programare.
In aceasta directie, scopul principal este de a dezvolta la copii competentele de gandire analitica si logica, aptitudinile de rezolvare a problemelor si cunostintele fundamentale de programare, folosind o varietate de metode de joc. Programul ofera copiilor posibilitatea sa treaca prin diferite module intr-o tranzitie lina de la sarcini logice si studii de caz prin fundamentele programarii la invatarea limbajului de programare la sfarsitul cursului de formare. Sistemul nostru cuprinzator de formare este orientat spre construirea unui mediu social, lucrand in echipe mici in care copiii isi pot dezvolta abilitatile sociale si calitatile de prezentare.
Un nivel = 4 Module Un modul = 8 sedinte O sedinta = 120 minute
Nivelul 1 – Primii mei pasi in lumea programarii vizuale
Acesta este nivelul de intrare in lumea programarii pentru cei mici, fiind prima intalnire a copiilor in varsta de 6 si 7 ani cu acest univers. In cadrul Nivelului 1, copiii invata caracteristicile de baza ale unui sistem informatic, se familiarizeaza cu concepte precum software si hardware, care este diferenta dintre ele si pe care dintre acestea le vor studia in cadrul cursului. De asemenea, copiii se familiarizeaza cu conceptele program, instructiuni, prioritate, mediu de programare si ce este un algoritm. Vor invata toate acestea in timp ce programeaza comportamentul robotilor si creand animatii interesante. In acest nivel, copiilor cu varsta de 6 si 7 ani le sunt introduse si descopera actiunile repetitive (bucle-loops), ramificatia programelor, precum si ce sunt evenimentele - toate acestea folosind diferite programe si medii de programare interactive. Acest nivel isi propune sa familiarizeze copiii cu conceptele principale ale universului programarii, precum si sa puna bazele pentru a dezvolta cunostinte suplimentare in urmatoarele niveluri. Toate instrumentele folosite sunt adaptate varstei copiilor, nefiind necesare cunostinte de scris sau citit. La acest nivel ne folosim de aplicatii grafice, instructiuni sub forma de imagini, roboti, diverse medii de programare pentru a mentine atentia copiilor si pentru a le da posibilitatea sa inteleaga diversele concepte in timp real si aplicat.
Nivelul 2 - Invat programarea cu blocuri de cod
Nivelul 2 este potrivit pentru copiii care au parcurs deja Nivelul 1 si au cunostinte de baza despre lumea programarii, care inteleg si pot aplica constructii conditionale, bucle si evenimente in crearea de programe. La Nivelul 2, copiii au posibilitatea de a intra in lumea programarii prin crearea de programe mai complexe, care includ repetitii si conditii, expresii conditionale complexe si sa se familiarizeze cu variabilele - tipul si valoarea acestora. Acest nivel este potrivit pentru copiii care au deja experiente de programare anterioare si sunt interesati sa completeze cele invatate, pentru a dobandi cunostinte si abilitati de creare de programe mai complexe pentru programarea robotilor si crearea de jocuri. Nivelul 2 mai include utilizarea de noi medii de programare in care copiii lucreaza deja cu instructiuni de text. Pentru rezultate maxime, mentorii din fiecare grupa, fac intr-un mod special conexiuni intre instructiunile ca imagini si text. Activitatea copiilor la acest nivel presupune utilizarea de roboti diferiti, cei deja cunoscuti la Nivelul 1 dar si altii noi. La Nivelul 2, extindem cunostintele copiilor pentru a lucra cu medii de programare suplimentare, mai orientate spre lucrul cu instructiunile tip text.
Nivelul 3 - Sunt creator de jocuri si programator de roboti
Nivelul “Avansat in programarea blocurilor de cod" include aplicarea practica a cunostintelor dobandite in primele 2 niveluri, compilarea algoritmilor complecsi si imbunatatirea cunostintelor despre variabile. La acest nivel, copiii au sansa de a-si testa cunostintele prin crearea de jocuri complexe. Aici copiii invata sa lucreze cu mai mult de o variabila si isi definesc singuri tipurile de variabile, in functie de ce au nevoie pentru crearea jocurilor. La acest nivel, copiii programeaza comportamentul robotilor si folosesc variabilele pentru prima data. Nu in ultimul rand, la acest nivel, copiii invata cum sa citeasca un cod dat si sa-l depaneze - adica depanarea unui program. Folosim diverse medii de programare si instrumente hardware, deoarece este foarte important pentru copiii cu varsta intre 6 si 7 ani sa vada imediat rezultatul programului pe care l-au creat si modul in care se modifica acesta schimband una sau mai multe instructiuni.
Nivelul 4 - Sunt mare si pot sa scriu cod singur
In acest nivelul, micii programatori se vor confrunta cu alocarea algoritmilor de functii si proceduri, folosind diferite medii de programare a blocurilor de cod. Ei isi consolideaza capacitatea de a lucra cu variabile, de a crea jocuri interactive si de a programa roboti si placi “Microbit”. Se vor familiariza cu termenul “registru de memorie” si vor parcurge mai multe proiecte interesante.
Locatie: curs fizic, in sediul din str Traian nr 3, Bucuresti
Regulamentul detaliat al campaniei poate fi vizualizat aici.
Anexa la Regulament poate fi consultata aici.